Uppe i ottan

Idag kom byggkillarna för att påbörja arbetet med badrumsrenoveringen. På fredag kommer de börja med att sätta kaklet. Så spännande och roligt att vi inom en snar framtid har en nytt badrum på andra våning:) Jag är så glad och så förväntansfull.
 
Problemet är bara att dessa byggare börjar jobba kl 07:00. Helt sjukt att de (= snickare, målare, murare, elektriker, vvs:are mfl) börjar så tidigt med tanke på att de ofta jobbar hemma hos folk. Deras arbeta är sällan tysta utan det väsnas och låter en hel del. Hur kan man då ha bestämt att "vi börjar runt kl 07:00 när 99% av alla människor fortfarande är hemma och knappt har stigit upp ur sängen". Ja vilken bra ide, NOT! Ändra på det genast är min spontana reaktion. Varför inte jobba runt kl 08:00-17:00 när de allra flesta andra människor är på sina jobb? Det vore väl det smartaste och bästa för alla inblandade?! Är det bara jag som inser det?
 
Hur som helst så var det bara att kliva upp kl 06:45 i morse. Kommer få göra det hela denna veckan och även nästa. Jag är som ni vet ingen morgonmänniska, utan jag avskyr att gå upp innan kl 08:00. Var alltså sådär lagom glad att behöva förstöra hela min dag för att ta emot besök kl 07:00. Men men, inte mycket att göra åt. Snart är badrummet klart och jag kan återgå till min skönhetssömn som är allra bäst mellan 06-08. Får se positivt på det hela trots att det är väldigt svårt!

Ett nytt badrum är såklart värt att offra lite sömn för. Jag tog tillvara på tiden genom att gå ut en lång morgonpromenad med Shabbys. Det får bli min nya morgonrutin de här kommande veckorna: en lång pw alt en löprunda på morgonen. Perfekt ju.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: