Två saker jag vill ha

Jag har två saker som jag gärna vilja ha och min plan är att förverkliga dessa till våren. Jag har dock en sambo som måste övertalas först, någon som kan hjälpa mig med det?
 
1) Jag vill ha vaktlar hemma. Tänker att jag tar någon kvadratmeter i garaget och gör till en inomhusdel och så en liten utegård till det. Så kan de gå där och picka och lägga små vaktelägg som jag kan baka med:) Vaktlar skriker inte som hönor och de är små så de kräver ingen jätte yta.
 
2) Skulle vilja ha en bikupa nere vid parkeringen/garaget. Det skulle vara så mysigt med ett bisamhälle som samlar pollen och ger mig honung. Bin är inte alls lika arga och jobbiga som getingar, utan de är tvärtom väldigt lugna och snälla. Därför är det inga problem med att ha kupan nära huset. Dessutom skulle mina blommor i trädgården antagligen slå nya rekord med hjälp av de nya bina.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: