Tips som är gott och nyttigt!

I går provade jag att göra en drink som jag blivit tipsad om. Den skulle tydligen vara sjukt nyttigt och väldigt god sa han som höll i MMX träningen i går, som jag nu har börjat på. Det var ett sjukt jobbigt pass och min kropp känns idag väldigt stel och öm. Men nog om det nu över till den där drinken....
 
Mixa 1 skalad rödbeta, en halv apelsin, en näve rouccula.
Jag la även till en tsk gurkmeja, en tsk kanel, 3 frysta jordgubbar men det är en smaksak. Kan tänka mig att det även är gott att tillsätta lite mynta, citron och vanilj pulver...Man får helt enkelt testa sig fram.
 
 
Det blev en galet god dryck som innehåller mycket bra saker.
-En rödbeta per dag ska tydligen öka energin med ca 20%.
-Gurkmeja anses vara en ört som renar hela kroppen. Traditionellt sett användes den främst för att stärka matsmältningen, behandla feber, infektioner, dysenteri, artrit och andra leverproblem.
-Och kanel ökar förbränningen.
 
Eftersom det är en halv apelsin i så är det egentligen inget för mig då jag siktar på att äta LCHF men jag ska göra ett undantag. From nu och i fem veckor framöver så ska jag ta en sån här drink varje dag och se vad det ger för resultat. En halv apelsin per dag blir i stort sett det enda jag äter som innehåller över 5g kolhydrater per 100g så det är ändå helt ok tycker jag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: