Nytt år, nya tag!

Efter nästan två veckors ledighet, minus fem pass på NK innan jul så har jag varit helt ledig från allt jobb och då även bloggen. Kändes skönt med ett avbrott i vardagen och bara få fokusera på att vara ledig och ta det lugnt!
 
Jag har varit mycket i stallet under de här veckorna. Har haft hand om X nästan helt själv i drygt en veckas tid. Mysigt att få leka "hästägare" och ta alla beslut helt själv. Det blir något annat att vara där varje dag och ha hand om häst, foder och utrustning. Det blir en annan kontakt mellan häst och ryttare.
 
Jag har givetvis firat jul och nyår också och jag hade en underbar julafton med god mat och fina paket. Fick nästan allt jag önskade mig och lite till:)
Nyår firande vi i Kämpervik, vi var endast 6 stycken men del blev en galen kväll och natt ändå. Maten vi lagade blev super och drinkarna vi drack satt där de skulle. Dagen efter mådde jag som jag förtjänade, vaknade strax innan kl 15:00 på eftermiddagen. Det var nyårsdagen det....
 
Nu är det ett nytt år (kommer ta lång tid innan jag vänjer mig vid att skriva 2015) och nya möjligheter! Jag har anmält mig till ett träningsprogram som startar nu på månad. I 6 veckors tid, två dagar i veckan ska jag träna med MMX Fitness Inomhus Basic. Det är som Military Fitness i Skatås som jag provat på tidigare, fast nu inomhus. Ser verkligen fram emot att komma igång med träningen och vad är en bättre kickstart än ett 5 veckors program med gruppträning på fasta dagar och tider?!
 
Annars är det inte mycket nytt som händer framöver... Ska fortsätta med stallet 2-3 dagar i veckan och utöver det ska jag passa på att njuta av mina lediga kvällar och helger. De växer inte på träd i min värld!
Har även avslutat mitt uppdrag som ordförande i HSB Munkebäcksgatan from 1/1 2015 vilket känns otroligt bra! Det är som en tung sten som lyfts från mina axlar. Inte för att jag inte trivdes eller gillade arbetet, utan för att jag inte hade tid eller energi till att göra ett bra jobb. Nu ska jag istället ägna tiden som jag la ner där på mitt hem, Jonas, Shabby, stallet, vänner, träning mm.
 
 
Jag ser fram emot det här året: det ska bli ett bra år, det ska bli ett lyckat år! Och hur vet jag att blir det så? Jo genom att jag aktivt gör val som tar mig dit jag vill. Inget är gratis i livet, inget kommer genom tur eller chansning. Allt man vill uppleva finns där ute, det gäller bara att kämpa och ta sig dit man vill komma genom arbete, slit och jobb.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: