Fixad och fin

I går kväll färgade håret samt lockade det med strumpor som jag sov med i håret. Låter konstigt och det såg ännu konstigare ut, men resultatet blev kanon. Det bästa är att det inte krävs någon värme för att göra dess lockar, vilket är skonsamt mot håret. Jag som har så jäkla torrt och slitet hår måste verkligen passa mig för fönen, locktången och platttången...
Jag delar helt enkelt upp håret i tre sektioner, rullar upp dessa på strumpor som jag knyter och så låter jag dem sitta i under natten. Rullar ut håret på morgonen, borstar igenom det, i med några droppar silikon - klart! Lätt som en plätt.
Vill man ha mindre lockar så gör man fler sektioner och använder fler strumpor. Vill man ha större lockar/vågor så använder man 2-3 strumpor max.
 
Nu känner jag mig fixad, fin och redo för Spanien/ Malaga. Längtar enormt mycket efter att få sätta mig på planet och fly för några dagar till 20 grader värme och sol. Jag behöver komma bort, vila och släppa allt som heter jobb, stallet, gå ut med hunden, tvätt mm mm. Ska bli så otroligt skönt att få bo på hotell, inte laga mat en enda gång och bara ha det gött. Att slippa det här jävla vårvädret här hemma känns givetvis inte helt fel det heller:)
 
Ser ni mina fina lockar/vågor i håret!?
Tom pappa lade märke till dem i morse när han kom till jobbet: "Har du gjort något nytt med håret" var det första han fårgade. DÅ vet man att jag gjort något extra,  för han brukar inte vara den mest uppmärksama personen ha ha.
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: