Dagens LCHF tips!

Något jag inte klarar mig utan utan måste ha hemma när jag äter LCHF är ckoklad/nougatkräm. Det kan jag använda i bakning, på mackan, med bär eller äta rakt ur burken.
 
 
När det kommer till mat och dryck inom LCHF så är detta absolut inget problem för mig. Jag äter mig mätt på god mat och jag tycker inte det är varken svårt eller jobbigt att få till maten rätt. Men just godis och det söta saknar jag enormt mycket. Nötter, bär och fröknäcke täcker liksom inte behovet efter det söta, efter sockret...Jag är en riktig gottegris och kan inte leva ett liv utan söttma.
 
Nutella är såklart uteslutet liksom de flesta andra nöt och chokladkrämer som finns i butikerna. Men det finns två undantag, två LCHF godkända som dessutom är supergoda:
 
Den ena är
Finns att köpa på nätet tex här--->och på Ica Munkbeäck för drygt 50:-.Detta är helt klart min favorit i smakväg.
Den har helt ok kolhdratinnehåll men man kan givetvis inte äta hur mycket som helst eller hur ofta som helst! När jag äter strikt LCHF alltså inget med mer än 5% kolhydrater per 100g så kan jag inte äta denna. Äter jag vanlig LCHF så går det utmärk att äta den ett par ggr i veckan.
 
Den anda är
LCHF Klubbens egna nougatcreme. Den har bättre innehåll, mindre kolhydrater än Cavaliers men jag tycker att denna smakar liiite sämre. Dessutom är den dyrare den kostar 79:- för 200g och den finns att köpa här: --->.
En del fysiska matbutiker har även tagit in den i sitt sortiment men det är väldigt få än så länge.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: