15/4 2015

Oj vad tiden går fort och jag inser att det är evigheter sedan jag postade ett inlägg i bloggen senast. Jag har haft så mycket att göra och jobbat extremt mycket och då är bloggen det sista jag tänker på eller ägnar tid till. Tyvärr men sant.
 
Jag har just nu en galen period i mitt yrkesmässiga liv så jag vet knappt vad som är upp eller ner längre. Vi har sjukt mycket att göra på jobbet och det drabbar inte bara min vecka utan även helgerna (varför valde jag detta yrke tänker jag varje söndag när det är dags för visningar...). Jag jobbar varje dag och varje helg, om jag har tur är jag ledig på lördagar men då är det ofta stallet/loppis att stå på/annat. Mitt hem hinne rjga inte göra ett dugg med.Trädgårdne hade jag behövt fixa för länge sedan men när ska jag ha ork och tid för det undrar jag. Hur ska jag få det att fungera men det här tempot på jobbet?

I går frågade Jonas mig när min nästa helt lediga helg är, alltså när jag är ledig både lördag och söndag på en och samma helg Fick bläddra länge i kalendern innan jag hittade en lucka:9-10 maj, vecka 19.

Nej det här är inte roligt länge, nu har jag jobbat varje helg de senaste 3 veckorna och ska göra det i 3 veckor till!! Galet och inte alls hälsosamt. Igår var jag så trött och slutkörd så jag kom strax innan kl 16:00 och la mig i sängen och toksov i en timme. Min kropp behövde verkligen få vila.

När den här galna perioden med jobb är slut, för det är bara just nu som inte bara jag, utan alla på jobbet har sjukt mycket att göra, då ska jag njuta av min lediga helger. Jobb på NK får bli prio "sist i livet" och jag ska bara vara ledig. Åh vad jag saknar ledighet!!!
 
 
Bild tagen i april förra året. Tänk vad länge jag har ridit den här damen nu! Nästan 1,5 år blir det. Mysigt.


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Säg till när det är trädgårdsdax så kommer jag och hjälper till. Kram Mamman

2015-04-15 @ 21:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: