Retorikkurs

I morgon ska jag gå på en föreläsning om retorik som hållas av Elaine Eksvärd, Vardagsmakt heter föreläsningen. Jag har läst Elaines böcker och lyssnat på henne i tv och radio och jag tycker hon är så himla bra! Hon är en person jag vill lyssna på, det hon säger hör jag och det hon pratar om fastnar. Men så är hon retoriker också!
 
Tycker det ska bli jätte spännande i morgon att få se och lyssna på henne live. Tror jag kommer lära mig väldigt många bra saker som jag kan ha nytta av både privat och på jobbet. Retorik är en viktigt del av det mesta i livet, som man kan ha stor nytta av när man vet hur man behärskar det.

Elaine Eksvärd

Elaine Eksvärd är retorikkonsult med en fil. Kand. i retorik, hennes fokus är modern retorik. Många associerar retorik med talarstolar, politiker och konsten att artikulera ”så att alla hör”. Sådana associationer tycker Elaine är tråkiga och att det är fel att blandas ihop med logopeder. Hösten 2010 tyckte Elaine det var dags att ta retoriken från talarstolen till din vardag, därför startade hon och Gustav Eksvärd retorikbyrån Snacka Snyggt. Skillnaden mellan Snacka Snyggt och andra retorikbyråer är de är grundade i modern retorik. De lever efter mottot ”Gör dig inte smart – gör dig förstådd”.
 
Elaine Eksvärd är en av Sveriges mest anlitade retorikkonsulter och föreläsare. Hon ger verktygen som gör att folk lyssnar, kommer ihåg det man har sagt och dessutom kommer tillbaka för att höra mer. Kroppsspråk, röstläge, mimik och minnesteknik är några av de ingredienser som behövs för att baka ihop en snygg kommunikation som varar. Kan du tala, så kan Elaine lära dig konsten att få folk att lyssna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: