Fredag 5/9

Var uppe mitt i natten idag =06:05 för att köra Jonas till jobbet. Han ska på aw idag och ville därför inte ta bilen till jobbet eftersom han inte kommer köra hem den. Alltså hur fan kan man leva hela livet med ett jobb som tvingar en att gå upp innan klockan 06:00 VARJE VARDAGS MORGON? Det är för mig obegripligt. Jag är totalt död vid den tiden på dygnet. För att få sina 8 timmars sömn så måste man ju sova innan klockan 22.00 om man ska upp så tidigt, hur kul är det? Dagen blir väldigt kort med den tidsrytmen. Nej usch och fy. Det är pest och pina med ett sådant jobb enligt mig. Hade aldrig ställt upp på det, över min döda kropp säger jag bara!!
 
Därför gick jag såklart och la mig igen så fort jag kom hem. Ha ha kröp ner under täcket med en kurrande katt och en snarkande hund bredvid mig och sov som en prinsessa på ärten i ytterligare en timme. Gött!
 
 
I dag ska jag till stallet och sedan har jag lovat att skjutsa Tindra till ett kalas. Har också lovat Jonas att måla klart taket i gästrummet ikväll så att det är torrt tills i morgon. Inte alls sugen på att måla och "jobba" där hemma efter den här veckan kan jag säga. Har inte haft en enda dag då jag slutat efter jobbet utan det har varit styrelsemöten, visningar, stall, expeditionstid i föreningen osv osv. Det tar aldrig slut... har inte kommit hem en en enda dag innan klockan 19:00 och lär inte göra det idag heller. Det suger kan jag lova.
Det jag längtar allra mest efter just nu är att få komma hem en dag efter jobbet, slänga mig på soffan och bara få slappa och ha det gött. Inte laga mat, inte hänga tvätt, inte gå ut med hunden, inte måla, inte diska, inte göra något alls. Det hade varit otroligt härligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: