På jakt efter det svartaguldet

I helgen befinner vi oss i Kämpervik på hummerfiske. De andra gav sig ut i morse för att dra upp tinorna medan jag och Shabby stannade kvar på land.
Har just gått en låååång promenad i skogen, gick vilse/fel så det blev en extra lång runda. Nu chillar vi på bryggan, undrar om jag ska lyxa till det med ett glas vin såhär mitt på blanka dagen?! 
Båtlivet när det inte är sommar och varmt är inget för mig direkt...jag överlämnar det till de andra. Jag trivs bättre på land än på sjön i det här vädret, tackar dock inte nej till hummer om de kommer hem med någon.
Har sol och ganska lite vind här på kusten men det är ändå rätt kallt. Det är ändå oktober och höst så det är väl det här vädret man kan räkna med. Snart blir det lunch och förhoppningsvis blir det hummer till middag:-) Shabby har hittat en "boll" på tinan som hon kämpar med att få loss...sötkorv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: