Typiska Jonas

Ha ha måste berätta en sån rolig sak som hände hemma häromdagen. Detta är så typiskt både mig och Jonas!
 
När jag var på Varbergs Kurort så införskaffade jag både schampo och balsam från märket Kerstin Florian. Det är ett jätte dyrt men svin bramärke så jag var väldigt glad över mitt schampo och balsam.
När jag kom hem så tänkte jag skriva med tusch på flaskorna: Jonas, rör ej! Men sen tänkte jag att det fattar han säkert. Han har ju sina 29:90:- flaskor så varför skulle han ta mitt dyraschampo?
 
Men så en kväll kommer jag på honom med att stå och schamponera sitt hår med MITT dyra schampo. Jag utbrister i ren reflex: "Nej, använd inte det, det är för dyrt för dig!" Jag blir tydligen helt röd i ansiktet när jag skriker rakt ut och ser galen ut har jag fått återberättat för mig efteråt. Ha ha han ser helt chockad ut där han står som ett frågetecken. Vi börjar båda skratta och jag förklarar att han som knappt har något hår har ingen nytta av att använda det schampot. Han kan använda sina Sport flaskor från Ullared, det går liksom lika bra. Men jag som har ett hår som ser ut som ett skatbo just nu är verkligen behov av varje droppe så jag vill inte att han slösar på mitt schampo.

Så nu vet han, mina flaskor låter han bli (han har redan hjälp till med att använda slut på en jätte god tvål från Lusch som var rosa med glitter i och luktade godis) och from nu har vi delat upp allting i mitt och ditt på badkarskanten.
 
http://spaochwellness.se/wp-content/uploads/2013/01/Kerstin-Florian.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: