Inreda matkällaren/skafferiet

I vår källare har vi ett skafferi/mindre matkällare som är supergulligt! Här finns snedtak, originalhyllor från byggåret, et fönster och gott om plats för burkar, vinflaskor och konserver...
 
Nu är det dags att börja göra i ordning där inne med ny färg, kantband på hyllorna och gardin vid fönstret. Jag ser framför mig hur det blir en sån där mysig liten vrå, där glasburkarna står snyggt uppradade och färgerna är glada:)
Ska åka och köpa färg till mitt skafferiprojekt och till Jonas stora besvikelse har jag bestämt mig för att använda mig av vitt och olika pasteller. Tänker mig rosa, lila, citrongult eller limegrönt. Vad tycker ni?
Ska också hitta lite passande tyger och kantband som ska bli dekoration. och en annan viktigt sak är att jag måste hitta en bra och praktsikt lösning till vinflaskor, öl och andra  flaskor. Tips? 
 
Åh vad fint detta kommer bli!
 
Inspiration:
 
 


Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Jag tycker Du skall satsa på att måla vitt och sedan färgsätta med matta gardin kantband burkar mm. Lätt att ändra när man vill ha julrött eller påskgult. Kram

2014-02-28 @ 22:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: