Nya brillor

I fredags var jag hos optikern för att göra en synundersökning. Det är över två år sedan jag fick mina läsglasögon och därför var det dags för en ny undersökning. Det visade sig nu att jag inte alls behöver/ska ha glasögon när jag läser och sitter vid datorn utan istället ska jag ha ett annat par med annan styrka.
 
Men det verkade väldigt komplicerat och invecklat, mina ögon ser för bra på vissa avstånd, ser dåligt på långt håll, skelar med ena ögat och ser olika bra på olika ögon osv. Det var inte helt lätt för optikern att säga vad jag ska göra, vilka glasögon jag behöver/ska ha och hur vi ska gå vidare.Men nu ska vi prova med att inte ha läsglasögon utan ha ett par nya som jag använder när jag ska göra saker som tex köra bil och ser på tv. Så får vi se hur det går....Fan om jag ska bli en glasögonorm, vill inte behöva ha brillor hela tiden, att ha dem framför datorn varje gång är jobbigt nog!

Jag var en riktig torrboll och tog likadana bågar som de jag redan har ha ha. Vågar och vill inte prova något annat, utan dessa vet jag att jag gillar så jag körde på ett säkert men tråkigt kort!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: