21 dagar kvar till jul

Trots att det känns som höst och noll julfeeling infinner sig så längtar jag till den 24:e. Jag gillar julen och allt där till, trots att jag avskyr vädret och kylan som det innebär. Men jag älskar julen i lagom mängder och är verkligen ingen som överdriver eller pepprar på till max när det kommer till glitter och traditioner. Lagom är bäst.
Hemma har vi satt upp ljusstakar, stjärnor mm. Tomtar, röda detaljer, gran och annat får vänta. Granen tar jag in några dagar innan julafton som tidigast, annars hinner jag tröttna och vilja slänga ut den på juldagen. Fattar inte hur de som redan har ställt in granen står ut! Själv älskar jag den i en vecka sedan vill jag få ut den ur huset för att slippa allt barr, få fri yta, slippa vattna och blir av med allt tingeltangel som hänger ha ha.
 
Har börjar köpa mina julklappar men än så länge är det många kvar att inhandla. Jag har 22 personer att köpa klappar till i år, det är ju helt galet! Fan vad många vi är i mina två familjer, men såklart roligt. Jag tycke rom att köpa och ge bort saker men det är svårt att hitta helt rätt klapp till alla 22 personer. Jag har ungefär hälften av dem kvar att köpa till och jag hoppas jag hinner bli klar i tid...
 
Förra årets gran!
Ser ni de fina cupcakeskulorna som hänger?! Åh vad jag älskar dem och de ska självklart upp i år också! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: