Nu är det klippt

I dag fick jag ett ryck på mitt hår och bokade snabbt in mig på en dropp in tid hos frisörsalongen Sanaas vid Olskrokstorget. Ett grymt ställe måste jag säga! 300:- för klippning, tvätt och styling, och resultatet blev kanon. Rekommenderar verkligen det här stället.
 
Det var drygt 1 år sedan jag klippte mig hos en frisör sist. Sedan dess har jag klippt mig själv två gånger...Mitt hår var alltså sjukt slitet och tråkigt. Fick klippa bort 5-6 centimeter den här gången och det gjorde verkligen susen. Det var evigheter sedan mitt hår såg/kändes så här friskt och levande ut. Det är som ett nytt jag!
 
Nu bokade jag en tid om 12 veckor igen, allt för att underhålla mitt hår på bästa sett. Tydligen ska man klippa håret var tredje månad om det ska växa bra och bli länge. Då växer det 3 cm och man klipper bort 1 cm, alltså sparar man 2 cm per kvartal. Låter rimligt.
 
 
Är sugen på en ny hårfärg men vet inte om jag vill börja färga håret igen, de är ju så jobbigt och det sliter enormt på håret. Men det är ett så enkelt och roligt sätt att förnya sig själv en aning.
OM jag färgar det så blir det brun/lila/rött. Svår färg att beskriva och föreställa sig men jag tänker mig något sånt här:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: