En mil om en och en halv vecka

Nu är det snart dags!

Nu är det snart dags!

Även om vi smygstartar med Midnattsloppet Stockholm på lördag börjar vi också närma oss Midnattsloppet i Göteborg den 23:e aug.

Intresset för loppen är rekordstort och just nu är det 13 422 anmälda till Midnattsloppet i Göteborg och anmälan är fortfarande öppen. Läs mer på www.midnattsloppet.com

Tröj- och chiputlämningen för Midnattsloppet Göteborg startar den 19:e augusti. I brevlådan och på mail ska ni ha fått startbeviset som ska medtas till den Stadiumbutik ni valde för uthämtning av tröja- och tidtagningschip. 

Lycka till med förberedelserna!

Jag har, precis som förra året inte tränat ett dugg inför detta. Varför gör jag alltid så? Jag anmäler mig till ett lopp och tänker att "nu ska jag banne mig träna inför detta, ska sprnga minst 2 gånger i veckan och ska ta mig runt milen i Skatås på 50 min". Ha ha det är en fin tanke men jag gör aldrig verklighet av den. Istället rusar sommaren förbi och nu står jag här, en och en halv vecka innan Midnattsloppet och har inte rört mig en meter under sommaren. Har lyft vinglaset till och från mun det är väl det närmsta träning jag kommer.

Men vet ni?! Det gör faktiskt ingenting, jag springer loppet för att det är kul och för att det är en upplevelsen. Sen om jag tar mig runt på 1 timme eller 2 timmar, det spelar inte så stor roll. Jag springer inte för att vinna utan för att ha skoj och då är tiden och träningen inget viktigt. Bara jag tar mig i mål levande så är jag nöjd. Och har jag sprungit två gånger tidigare på ca 1 timme, en gång lika otränad som i år så ska jag nog kunna klara det igen. Heja mig!



Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Så klart att Du kommer runt. Vi står i backen och hejar på dej!

2014-08-12 @ 17:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: