När vänder det?

Tycker att det här har varit en sjukt jobbig vecka, och den är inte ens slut. Den här dräneringen tar verkligen kål på mig...Just nu lever vi i lera, jord och sand. Det var till och med sand i sängen i går när jag gick och la mig, trots att den varit bäddad under dagen. Antagligen har allt jord som vi släpet in torkat på golvet, blivit till sand som fastnat under våra fötter och som då hamnat i sängen. Höll på att avlida där jag satt och "städade" sängen innan läggdags.
Det är leriga katt, hund och människor fötter i HELA huset. Shabby måste bada efter varje promenad och jag kan inte gå med vanliga skor till bilen. Även min jacka är lerig såg jag idag.
 
Dessutom har det visat sig att pga nivåskillnader på fram och baksidan, samt nivån på den nya dräneringen kommer vi få betala ca 12 000:- extra för att göra det här rätt. Det är självklart att dräneringen ska bli rätt utförd och att vattnet kan rinna bort från grunden, men 12 000:- fucking spänn är mycket pengar för oss just nu. Det är pengar som vi inte har budgeterat för.
 
Alltså jag dööööör vad jobbigt det här är! Kan inte det här dränerings helvetet vara över nu så att jag sen kan låtsas som om det aldrig har ägt rum!? Jag vet att till sommaren så kommer allt kännas mycket bättre, då är det gjort och vår altan är på plats. Men just nu känns det piss! Jag går runt och är sur, arg, ledsen och irriterad över hela den här grejen. Vill knappt bo hemma som det känns just nu för det är bara ångest att se skiten som pågår.
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: