Dags att deklarera!

Då var det äntligen gjort-jag har nu deklarerat. Fasen vad smidigt det är att deklarera på nätet, är det ens någon som lämnar in sin deklaration fysiskt längre? Min pappa gör det såklart, han är framstegsfientlig och skulle aldrig få för sig att deklarera online. Papper och penna ska det vara ha ha.
 
I rå var det såklart lite krångligare att deklarera än tidigare å, i och med försäljningen av lägenheten. det blev en stor vinst där och den ska beskattas med 22% så det var mycket att räkna. Vi valde att inte skjuta upp vinsten utan beskatta den direkt, känns bra att ha det gjort! Nu är den skatten betald och vi behöver inte tänka på det längre.
 
Inte lika kul att behöva betala in dyra pengar till staten för att vi valde att  köpa en lägenhet som vi med egna pengar och kraft renoverade och som i och med det steg i värde. Det blir bara sjukare ju mer jag tänker på det! Skatta för att man valt att investera sina pengar i en bostad som man har förvaltat. Galet!
 
Nu väntar jag till juni månad då min efterlängtade skatteåterbäring kommer in på kontot! I år blir det ett ridläger och en altan för pengarna:)
 
Prisa gud, här kommer skatteåterbäringen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: