Det går bra nu!

I fredags sålde vi vår lägenhet och det är tillträde om en månad. Förhoppningsvis kan vi flytta in i vårt hus redan i nästa månadsskifte. Det känns hur bra som helst att vi äntligen vet att lägenheten är såld. Nu kan vi släppa det och istället fokusera på allt som ska göras med huset.
Ska åka till Kommunhuset idag och hämta ut ritningar så att vi kan komma igång med bygglovet. Vi Hoppas att vi hinner dränera innan vintern och att vi kan köra igång med utbyggnad och taket redan i vår. Tills dess ska vi göra i ordning de rum som inte berörs av den kommande utbyggnaden, utan som vi behåller. Det ska målas, läggas in golv, tapetseras och inredas. Roligt!
 
Jag har köpt två gamla bord på loppisar, lampor och lampskärmar, färg, sprayfärger och massa annat pyssel så nu ska jag börja måla borden och designa egna lampor. Nu letar jag efter en cool fåtölj att klä om och måla, några gamla pinnstolar att lacka, en sockerlåda att ha som förvaring och någon häftig hylla att fixa till. Det kommer bli kul med möbler som man själv har fixat i ordning!
 
INSPIRATION:
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Mickyz

Det finns en liten affär vid hörnet Mariaplan/Ostindiegatan som säljer såna där sockerlådor i olika storlekar.. Bara ett litet tips. Kan kolla vad affären heter imon när jag åker förbi där :)

Svar: Åh vad nice, det måste jag spana in! Kolla gärna vad affären kostar och om du ser några priser på lådorna:) Tack!
Sara

2013-09-30 @ 21:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: