Hur ska det gå för Döden?

Är lite smått orolig över hur Döden kommer ta det här med flytten. Antingen så kommer han älska att flytta till hus och bli herren på täppan, eller så kommer han vantrivas och springa hem. Jag hoppas på det första!
 
Ska köpa en kattlucka och sätta i källardörren, det kan nog få honom att trivas bättre. Ska också försöka hålla honom inne i 10-14 dagar innan han får gå ut själv. På så sett hoppas jag att han fattar att han numera bor HÄR och inte på Munkebäcksgatan. Det kommer tyvärr innebära kattlåda inne och det är fan bland det värsta jag vet. Har aldrig haft kattlåda till mina katter (bortsett från när de var kattungar, och om de varit skadade och varit tvungna att stanna inne) för jag klarar fan inte av det! Katter ska få vara ute och därmed göra sina behov ute, inte inne i en plastlåda som luktar röv!
 
Det värsta är om Döden försöker ta sig hem till lägenheten och blir överkörd och borttappad på vägen. Är orolig för att det kan bli så och det vore hemskt om han bara försvann och aldrig kom tillbaka. Jonas hade såklart jublat och firat med bubbel men jag hade blivit knäckt. Men jag ska göra mitt yttersta för att han ska trivas i det nya huset, ska fjäska med mjukmat varje dag den första tiden och hoppas att han därmed stannar kvar hos mig. Fan vad tjock han kommer bli:)
 
Gulliga bilder på Döden som jag tog härom kvällen, han låg och vilade på Jonas dator♥
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: