Tårta som en morot

Har fått en "beställning" på en tårta som ska vara klar tills på lördag. Den ska se ut som en morot, alltså en orange morot med grön blast. Hur fan ska jag lyckas med detta? Har letat ihjäl mig efter orange marsipan/sockerpasta och har äntligen lyckas hitta det!  Nu måste jag fundera ut vad jag ska göra blasten av... Marsipan eller spritsa frosting som ser ut som gröna blad? Vad blir bäst tro?
Ska göra en form av en morot som jag sen ska skära ut tårtbotten efter. Till fyllningen hade jag tänkt vanilj, hallonsylt och hallonmousse.
Shit vilken press jag känner på att den här tårtan både ska se bra ut och smaka gott. Inte alltid man får en sån detaljerad och svår önskan när det kommer till födelsedags tårtor. Men kul ska det bli!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: