En helg i stallet

Helgen har i stort sett tillbringats i stallet. Eller nej inte helt och hållet, men många timmar har det blivit. I lördags var jag där i drygt 4 timmar. Det var svin kallt men soligt så det var en fin höstdag att vara ute i skogen i. Ebba var inte lika nöjd... Hon gick där i sitt täcke och frös och ville bara åka hem.

Red en lång runda, tvättade och gjorde rent all utrustning, polerade hela hästen och gjorde honom fgin inför söndagens träning. Han var vit som snö och sken som silver när jag åkte därifrån♥
 
I söndags morse möttes jag och Johanna upp strax innan 8 på morgonen och åkte till stallet. Hon skulle hoppträna i Stenkullen och jag var hennes hästskötare. Inte mer än rätt med tanke på hur många gånger hon har hjälpt mig inför tävlingar och ridläger:)
Allt gick toppen, Pelle gick in i transporten utan tjafs och krångel och han var super duktig under träningen. Kul att det går så bra och att vi åker iväg på sånt här då och då. Nu är vi taggade inför tävlingen om 2 veckor.
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: