En diagnos?

I morse var jag i stallet och tog tempen på hästkraken, 37.7 kg låg den på. Det går sakta men säkert framåt, men det tar för lång tid! Nu har han varit sjuk i 6 dagar och gått på febernedsättande och ändå har han feber till och från. Och skapet är fortfarande svullet, om än inte lika illa som förut.

Varför vet ingen vad det är för fel, varför blir han inte bättre snabbare och varför går inte svullnaden ner? Jag blir tokig på att inte veta.

Ni kan tänka er hur jag har googlat, frågat och efterforskat för att hitta ett svar...: det kan vara allt ifrån influensa, borrelia och ormbett till fång, infektion i kroppen till böld i pungen. Eller så är det en vanlig inflammation/infektion som är ofarlig och går över av sig själv eller så har ha fått en kraftig reaktion på knotten.

Alltså det spelar ingen roll vad det är bara jag får veta vad han lider av och vad hur det ska behandlas!

Ebba var med i stallet i morse och precis innan vi skulle åka hem så kommer hon gående med en stor "hästbajsboll" i munnen och tuggar nöjt. Fy fan vilket vidrig hund jag har! Inte nog med att hon har fästingar på ponanin (hon har nu fått droppar i nacken så det borde vara första och sista fästingen) hon äter dessutom bajs. Men jag älskar henne ändå såklart:)

Min bajsätande hund;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: