Slut för idag

Nu går jag från jobbet för idag, ska bege mig mot stallet. Trots att solen skiner och trots att jag inte varit där sedan i lördags så känner jag mig inte till 100% taggad. Är trött och lite seg idag. Hoppas att stallmiljön och världens bästa häst kan ge mig lite ny energi:)
Måste handla på vägen hem för jag har en sjukling där hemma att ta hand om. Ni vet hur killar blir när de är lite krassliga=nära döden typ. Så jag måste ta mitt ansvar som flickvän/fru och köpa massa gotti på Ica så att kraken där hemma piggnar till♥

Vill ni höra en rolig grej? Jonas kommer hata mig för att jag skriver detta men det är ju så kul....
Ni vet väl alla vad halsbränna är? Har man haft halsbränna så kan man inte blanda ihop det med något annat för det är svin obehagligt. Det svider, bränner i halsen och det känns surt som en uppstötning/spya. Ja ni vet ju vad jag menar.
Vi har tabletter mot halsbränna hemma för om jag råkar ut för det måste jag ta en, för det försvinner på 1 sekund då. Jonas har nu fått för sig att halsont och halsbränna är samma sak.
När han har ont i halsen så tuggar han halsbränne tabletter. Jag har försökt förklara för honom 100 gånger att det inte hjälper mot halsont, det är mot halsbränna. Men han menar på att det "bränner" och gör ont i halsen och det är vad dessa tabletterna ska hjälpa mot om man läser på förpackningen. Han fattar liksom inte skillnaden mellan vanligt ont i halsen och halsbränna. Så han tuggar i sig karta efter karta och tror att det ska hjälpa.
Är inte det roligt?! Hur kan man få för sig en sån sak?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: