Alone but not lonley

Vill ägna detta inlägg åt att reflektera över hur mycket bra, fina saker och människor jag har runt omkring mig. Trots att livet kanske inte alltid går den vägen jag vill så är jag glad och stolt över mig själv och det jag åstadkommit.
Jag kanske ofta och allt för lätt klagar över tillvaron och över hur saker och ting skiter sig. Men för det mesta så är jag glad och nöjd med mitt liv och allting i det. Jag har drömmar kvar att uppfylla men jag känner mig tillfreds med min vardag.
Jag måste lära mig att bli bättre på att uppskatta det jag faktisk har, att jag får vara frisk, att jag har folk i min närhet som bryr sig om mig, att jag äger världens bästa hund, de bästa vännerna i världen, att jag bor i min drömlägenhet, att jag jobbar med något som jag trivs med och som jag kämpat så för, att jag att förmånen att få rida Sveriges vackraste häst och att jag har en underbar familj!

Vi borde bli bättre på att uppskatta och omfamna allt det positiva i våra liv. Det är så lätt att bara lägga energi på allt det dåliga men det är ju de bra stunderna som får oss att leva!



Kommentarer
Postat av: Patricia♔

Ett mycket bra och klokt inlägg:)

2012-02-29 @ 09:02:26
URL: http://patriciac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: