Korsbandet är av!

Fy fan vilken dag jag har haft...

Har varit upp 2 gånger i natt och burit omkring på Ebba. Ena gången skulle hon ut och kissa och andra gången skulle hon dricka. Och eftersom hon är i princip invalid pga hennes bakben så har jag fått hjälpa henne♥

I förmiddags var vi hos veterinären och då fick jag beskedet om att hennes yttre korsband är av. Alltså är det mycket värre än vad jag någonsin kunnat tänka mig. På måndag ska hon dit och opereras och tills dess ska hon vila och gå på smärtstillande. Min stackars bebis. Jag mår så dåligt av att hon mår dåligt, det tär på mig och jag blir helt deppig av att se henne lida.

Så nu väntar först operation och sedan flera månaders rehabilitering, och på det kommer en saftig räkning på ca 10 000:-. efter att försäkringen gjort sitt. Tack för det! Men vad gör man inte för att rädda/ta hand om det bästa man har!?
Samtligt som allt känns piss så känns det skönt att veta hur läget ligger till, veta vad vi har framför oss och veta vad som väntar.

Nu blickar vi framåt och hoppas på det bästa. Kanske kommer hon bli piggare och friskare efter den här operationen. Hon kommer i princip få ett helt nytt knä fullt med metall, spikar, skruvar och anordningar. Och förhoppningsvis klarar hon narkosen och operationen galant och vaknar upp pigg och frisk med ett nytt, fungerande knä.

♥mitt allt♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: