Den framgångsrike mäklaren

Jag har just anmält mig till en säljutbildning som mäklarsamfundet anordnar. Kursen heter "den framgångsrike mäklaren" och handlar om:

  • din mentala säljstyrka
  • boka intag på inkommande samtal och spekulantregistret
  • skapa kontakt och förtroende på intaget
  • bedöma din egna personlighetstyp
  • anpassa din säljstil till den/de säljarpersonligheter du möter på intaget
  • ställa rätt typ av behovsfrågor till respektive personlighet
  • hantera invändningar från säljarna
  • förhandla med säljarna för att erhålla ett rätt utgångspris
  • sälja på en visning
  • följa upp en visning och att bearbeta spekulanterna på ett säljande sätt samt att boka nya intagsbesök i detta uppföljningssamtal
  • öka köpintresset för en svårsåld bostad
  • bemöta köpmotstånd
  • hålla säljarna informerade under säljprocessen
Tyckte det lät väldigt roligt och intressant och jag tror absolut att det kan vara en kurs som kan gynna mig i mitt arbete.
Jag tyckte aldrig att skoltiden eller högskoleutbildningen var speciellt rolig, men just kurser och kortare utbildningar tycker jag är väldigt roligt. Genom mitt arbete i en HSB styrelse så har jag möjlighet att gå på massvis av gratis kurser och de som jag tycker är intressanta ser jag till att gå på. Man kan aldrig kunna/lära sig för mycket...

Här jobbar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: