Scandic

I lördags jobbade jag mitt första arbetspass på hotell Scandic. Var himla nervös innan- jag hatar att känna mig bortkommen och förvirrad! Men åh vad bra det gick och vad kul det var. Alla arbetskamrater var jätte snälla, lokalerna var enorma och gör fina, maten är super god och hela hotellet är en jätte fin/kul arbetsplats.

Ett sällskap på 185 personer hade abonnerat frukostmatsalen så hela dagen gick åt till att ställa ordning bord, duka, dekorera borden, ställa ut namnskyltar, gör fint, förbereda kaffe osv. Sen var det servering och en tre rätters meny som skulle ut. Allting flöt på bra. Några missar gjorde jag men på det stora hela funkade det skit bra!

Gick hem vid halv tolv och då var jag gråtfärdig av trötthet. Inte nog med att jag hade jobbat 8.5 timmar, att vara ny på ett jobb tär verkligen på ens krafter. Min hjärna arbetade på maxfart för att jag skulle ta in allt och lära mig allting.

Cyklade hem och somnade som ett litet barn i sängen. Nöjd men trött efter en rolig arbetsdag!

Ska tillbaka på tisdag eftermiddag och jobba mitt andra pass. Då ska jag jobba i baren och servera i restaurangen. Kul att det finns så många "olika avdelningar".



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: