Start på mitt nya liv:

Så nu är det dags för mig att säga hejdå till mitt gamla, ohälsosamma jag och säga hej till mitt nya, välmående jag!

Idag fick jag nämligen hem startpaketet från Herbalife och jag drar igång redan i morgon. Då har jag hela april och hela maj månad på mig, och när Juni kommer så ska jag vara 6 kilo lättare. Det är mitt mål! Har dock ingen våg så jag vet inte hur jag ska veta om det är 6 kilo eller ej, får väl börja väga mig på gymmet efter varje pass...

Jag har beställt hem:


Proteindrinkar
2 st, en jordgubb och en tropisk frukt. dessa ska jag ät 2 gånger per dag, frukost och lunch

Mellanmål

18 st proteinbars/mellan mål som jag kan ta som mellanmål mellan måltiderna, ska äta 1 per dag.

Så här går det till:

-Frukost och lunch består av 1 stycken protein drink. Kan blandas med mjölk, juice, färska bär eller något annat.
Jag ska ta en klockan 9-9:30 och en mellan 12:00-13:00.

-Mellan frukosten och lunchen ska jag äta 1 mellanmål, kan vara en bar, en frukt, knäckebröd men pålägg, en avokado, några skivor kalkon, ett ägg, grönsaker, bär, nötter eller något annat. Det ska vara protein och fett rikt, inget socker!

-Efter lunchen och i väntan på middag (ex. innan träning) ska jag äta ett mellanmål till, ska innehålla samma som mellanmål nummer 1.

-Till middag äter jag mat, alltså en rejäl portion vanlig middagsmat. Det viktigaste är att det ska vara mycket grönsaker, lite kolhydrater, mycket protein och lagom mycket fett. Men ingenting är förbjudet...

Under hela dagen är det viktigt att dricka vatten och vätska. Och självklart är alla form av socker, snacks och annat sockerhaltigt förbjudet. Det får bara ätas på lördagar.

Totalt ska jag alltså dricka två drinkar, äta två mellanmål och en riktig måltid. det är jätte viktigt att faktiskt äta riktig mat undre tiden, annars kommer det bli grymt svårt att komma tillbaka till vanlig förda, dessutom behöver kroppen få jobba, bryta ner och ta upp näring ur riktig föda. Det räcker inte med soppa och annat flytande...

Tanken är att jag ska gå ner mellan 0.5-1 kilo i veckan, men allting hänger såklart på hur hård jag är med att hålla mig till reglerna och hur mycket jag tränar. Vad gäller träningen så kommer jag inte att träna oftare/mer än vad jag gör idag, 3-4 gånger i veckan får räcka.

Så, nu kör vi! Det här kommer gå såååå bra (det gäller att ha en positiv inställning...)





Kommentarer
Postat av: julia

lycka till ;)

2010-03-30 @ 17:09:43
URL: http://jjuliees.blogg.se/
Postat av: J U L I A ~ Min annorlunda värld ~

tackar:)

2010-03-31 @ 14:08:15
URL: http://annorlundajulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: