Sommar lista

Hur länge ska du vara ledig?

Totalt 4 veckor, vecka 30 och 31. Sedan i slutet av augusti till början av september, det är då jag åker till Island och Tunisien.

Kommer du vara singel eller ej i sommar?

Hoppas jag inte! Kanske om Jonas tröttnar och slänger ut mig, men annars kommer jag nog vara lika mycket sambo som alltid;)

Hur många nyktra dagar blir det?

Ganska många hoppas jag. Vill inte bakis förstöra alla förmiddagar genom att vara trött och ha ont i huvudet. Men en hel del vin kvällar blir det nog.

Brukar du kolla in andra tjejers kroppar på stranden?

Alltid! Känns som om alla är snyggare än jag. Men så ser jag ibland någon "fuling" och genast tänker jag bra tankar om min egen kropp...

Om man vill bada i Gbg: vart gör man det?

Helst vid havet, men akta er för maneter de är avskyvärda! Annars är Skatås och Delsjön mina favoriter, nära hemifrån.

Kan du tända en grill?

Tror det, men har aldrig riktigt provat...Kan dock tända brasor/elda bra!

Vilka solglasögon kör du?

Mina leopardfläckiga för 79:-. De dyra, Gucci brillorna har åkt ner i lådan för länge sen, vi har gjort slut!

Går du osminkad om dagarna?

Ja, om jag inte jobbar. Är jag bara hemma eller slappar en dag så orkar jag sällan sminka mig.

Är du cornetto eller piggelin-tjej?

Piggelin, fast helst choklad glass.

Vad är sommarens soundtrack?

Allting som är rockigt, glatt och tungt. Och alla gamla goa sommar låtar som får igång vilken fest som helst.

Var åker du på semester?

Första ska jag till Island i en vecka, sedan till Tunisien i en vecka. Innan dess får jag se vart jag hamnar....

Andra sommarplaner?

Sola, bada, ta det lugnt, umgås med nära och kära, hitta på roliga saker och bara finnas till.

Sommarens outfit? (En för soligt och varmt väder, en för rusk)

Sol: Klänning och flipp flopp eller gladiator sandaler, stora brillor och handväska.

Regn: Shorts/byxor, gummi stövlar och skinnjacka. Måste fasen köpa gummistövlar, det kan vara bra att ha.

Hur håller du formen?

Nja...Sista tiden har jag slarvat och det märks! Nu är det i med hård handskarna som gäller. Ska ner ett par kilon till.

SPF – ett måste eller bara ruff o båg?

Jag har aldrig vart känslig för solen så jag använder sällan solskydd, mest utomlands. Men jag borde såklart, ska bli bättre på det, jag lovar!

Sommarens drink?

Allt som är kallt, frisk, sött och inte för starkt.

Vad kör du för bikini?

Har skit många, två leopard, en zebra, en svart och en röd. Varierar mig mellan modeller för att slippa skarpa sträck.

Gå ut i Göteborg – hit eller bara turister?

Hit! Men jag sitter hellre på en uteservering, hemma hos någon, vid en sjö eller liknande än att gå ut och dansa på något ställe. Det gör man på vintern på sommaren är man utomhus.

Hur sminkar du dig i sommar?

Som vanlig, lite till vardags mer till fest. Men på stranden och fritiden ingenting alls.

Sommarens maträtt?

Grillat, gärna fisk. Och sedan är räkor ett sommarmåste, kan leva på det en hel sommar.

 

Spanien, 2009.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: