Ett krig har startats!

Jag har för längesen "förbjudit" Jonas att köpa/ta hem fler grejer som går på bensin, batteri eller el. Jag är så trött på alla sladdar, elektronikprylar, kameror, mc tillbehör, elektriska verktyg, tv apparater och allt annat. Halva lägenheten är fylld av dessa prylar, de tar över mitt hem. Teknik prylarna och baren tar över 50% av vårt hem...Är det rätt! Ja, tills nu. Jag har kunnat bortse från det om inga fler prylar eller barer tillkommer.

Jonas har tjatat om ett jävla PS3 spel men jag har sagt nej, nej, nej. Inga fler saker som går på bensin, batteri eller el! Eftersom han förbjuder mig att ha några fler djur, inte ens en hamster eller en liten guldfisk i en skål, så kan han glömma sin teknikprylar. Så då har vi kompromissat, inget PS3=inget djur, köp av PS3=köp av djur.

Vad stod hemma, monterat och klart när jag kom hem igår? Ett PS3, med sladd, kontroller och hela skiten. Fan vad lack jag blev.
Så gissa vem som idag beger sig till zoo affären och köper en ullig, gullig liten hamster. JAG!  Eller om jag köper ett akvarium på 50-60 liter och fyller det med färgglada fiskar!? Att gå till zoo affäen är som att gå in i godisbutiken för mig, så man vet aldrig vad jag kommer ut med...Kanske en fågel? Eller ett marsvin?

Nu ska Jonas få känna på kriget som han just satt igång. PS3 mot ett husdjur, vem vinner?

Titta vad söt!



Kommentarer
Postat av: emma

Givetvis skall du skaffa marsvin sara. Marsvin är roliga ju! Inga hamstrar dom är äckliga ;-)

2010-12-30 @ 13:44:22
Postat av: sara

Men marsvin tar så stor plats, måste vara två och är högdjudda, en liten hamster är så mkt bekvämare:) Och de är inte alls äckliga, de är ju jätte söta!

2010-12-30 @ 16:20:40
URL: http://misspinklady.blogg.se/
Postat av: emilia

hahaha! vad fick det bli för djur? :)

2011-01-06 @ 00:14:51
URL: http://jumponit.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: