Sluta klaga!

Är så trött på alla som hela tiden klagar över hur mycket de har att göra, att de inte hinner med, att de är missnöjda med sin tillvara, att de vill ändra på sitt liv, att de vill hitta på något nytt, att de har så ont om pengar, att de inte får något jobb, att de är så mycket just nu osv osv. Det finns fullt av männiksor som dagarna i ända går och ältar just såna är fraser om och om och om igen. Vad är det frågan om undrar jag?

Vill du ändra på något, vill du tjäna mer pengar, vill du ha nytt jobb, vill du ha mer tid, vill du umgås mer med dina vänner, ja men se till att göra det då! Ingenting är omöjligt så länge man vill, verkligen vill! Men jag får för mig att många tror/är uppväxta med att saker och ting sker av sig själva, det liksom bara händer utan att man behöver engagera sig.
Kanske har man en pappa som betalar ens boende, kanske har man en vän som alltid ställer upp oavsett hur lite man själv gör det, kanske får man sitt dröm jobb genom kontakter och inte genom kunskap...men när det väl gäller, när man helt plötsligt måste slåss och kämpa för sin sak. Då blir många som förlamade. Och istället för att kavla upp armarna och ge sig tusan på att klara det,  sätter man sig och lipar i ett hörn, klagar över sin situation och känner sig allmänt deppig och nere. Vad hände med kämpar glöden och vart tog "jag kan om jag vill" vägen?

Jag jobbar heltid på en mäklarfirma, jag jobbar extra på en restaurang ca 30-35 timmar i månaden, jag sitter med i styrelsen i vår HSB förening, på fritiden tillverkar och säljer jag egen designade smycken, på kvällarna tränar jag 3-4 gånger i veckan, jag har hund, katt, sambo, bostadsrätt, trädgård, jag lagar mat varje kväll, jag storhandlar en gång i månaden, jag tvättar och jag kör då och då turen till Lund/Köpenhamn.
jag har aldrig fått något gratis fått snålskjuts av någon annan. Jag har kommit hit idag på grund/tack vare mig själv, ingen annan

Brukar jag vara bitter över hur lite tid jag har, att jag inte orkar, att jag är trött...ja kanske någon gång men på det stora hela finner jag mig i min situation. För det är ju det här jag vill. Jag vill tjäna mina egna pengar, jag vill ha råd att resa och hitta på roliga saker, jag vill kunna äga min bostad, jag vill jobba och känna mig behövd, jag vill ha min hund och min katt oavsett vad de kostar mig och jag vill kunna leva som jag gör. Jag är lycklig!

Jag har på söndag jobbat 13 dagar i sträck, utan ledighet. Klagar jag över hur trött jag är? Jag måste jobba för att tjäna mina pengar, jag får ingenting gratis. Klagar jag över hur fattig jag är? Jag har sällan tid för hemmet, städning och sånt allmänt. Hör ni mig klaga över hur lite fritid jag har? Jag går ut med Ebba flera gånger per dag, tvättar hennes tassar och ögon varje kväll, har med henne på jobbet varje dag och ser till hon alltid har vad hon behöver. Hör ni mig klaga över hur jobbigt det är med ansvar?

Det jag vill säga är att alla ni där ute, ta tag i er själv, ruska om er och inse att inget är gratis. Det är tufft, det är jobbigt, det är svettigt och det är jävligt tråkigt emellanåt. Men, vill man nå sitt mål så måste man inse att det finns inga genvägar. Aldrig!

Så sluta klaga över er livssituation, se till att göra något åt den. Man kan om man vill, om man tror på sin förmåga..






Saker som jag tycker är viktiga i mitt liv och som jag kämpar för att kunna kunna omge mig av...


Kommentarer
Postat av: Aya och Arons matte

Hårda bud i Mellerud!Ja nu har jag INGA sådana vänner omkring mig som tjatar o gnatar över allt som e jobbigt eller trist.Utan kan väl delvis hålla med dig om att man kan förändra många saker.Problemet e väl att människor vill tjäna så mycket pengar och ÄNDÅ ha all tid i världen.I min familj har jag o husse tagit tag i saken.Jag jobbar tre kvällar i veckan och husse har nu gått ner till fyra dagar.Vi tycker att tiden tillsammans med varandra e det viktigaste.Inte att kunna resa eller ha den dyraste inredningen.Vi har vårat lilla hus och våra hundar,nära till skogen och en underbar vardag.

Problemet som folk gör e att de inte bestämmer sig VAD de tycker e viktigt i livet,de vill ha ALLT.

Jag skulle aldrig vilja jobba så mycket som du o va engagerad i föreningar.Jag gillar inte människor tillräckligt mycket.Hmmm,det lät ju bra.

Oj vilket långt inlägg detta blev!Synd att vi inte ses imorgon.Tror att nästa träff blir till hösten.

2010-04-30 @ 11:43:32
URL: http://www.agathon.cybersite.se
Postat av: Malin madsen

JAG MED!!!

Du har så rätt Sara.. e så jävla trött på männinskor som inte har tid.. eller som säger att de e mkt just nu... fan ta dom... Bullshit...!!



Hoppas ni får en trevlig kväll... kramar

2010-04-30 @ 19:57:39
Postat av: hannah

kul att jag fick va med på bild.. :( inte jag någon du tycker om...

2010-04-30 @ 22:00:47
Postat av: sara

Jo du är med fast inte på bild. Bilden på mig och Johanan symboliserar vänner, och ni är alla viktiga för mig! På ert egna lilla vis...Ni är mina soulmates;)

2010-05-01 @ 10:52:53
URL: http://www,misspinklady.blogg.se/
Postat av: johanna

å jag är sååååå stolt över dig du är en riktig fighter!!! grym du e!!! love you.. puss

2010-05-01 @ 16:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: