En liten text

Nu tror jag att jag lyckats bestämma hur min nästa tatuering ska se ut; Har alltid sagt att det ska vara en text på Isländska, som ska "stå för" min låtsas pappa, precis som min Daddýs Girl tatuering "står för" min pappa . Men frågan har liksom varit vad för text jag vill ha, men nu har jag äntligen bestämt mig. Tror jag, eller jo det har jag nog...


Det ska stå: In my heart, yesterday, today, tomorrow and for always. Alltså i mitt hjärta.I går, idag, imorgon och för alltid! På isländska tror jag att det blir ungefär: I´ minn hjarta. I` gaer, I`dag, I`morgun og vegna sifellt.

Vet inte alls om jag översatt det rätt, får be Gunnar hjälpa mig med det...Jag kan ju inte Isländska, använde en ordbok...ha ha.
Eller om jag kanske ska välja en text som är svårare att förstå, den här fattar man ju även om man inte kan Isländska.Fast jag gillar innebörden av den här...O vad svårt, får ångest. Men jag tror att det blir den här, vi får se...


Men jag tror det skulle kunna bli fint, med lite snirklig text och snygg placering blir det nog inte helt skogstokigt. Eller?!

Sen är det bara mammas tatuering kvar att göra. Har lovat att göra en för henne också...Ska bli en blomsterranka eller liknande, det passar henne som gillar att pilla i trädgården och plantera blommor. Men det blir ett senare projekt.



Kommentarer
Postat av: LIENE

sv: eller hur, alla var ju örhängen:D

2009-05-28 @ 18:22:51
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: cornelia

jo jag håller med. boken är jätte bra och skönhet är när man inte är opererad MEN jag sytar inte på bilderna i min blogg. I boken b.la så är det bilder på henne innan operationer. Jag menar att hennes ansikte är vacker och brösten är opererade och varanna kvinna i världen har ju opererat sina bröst och jag är inte kille och tänker inte på det. Har du sett bilderna på henne i boken, utan plastik? Skitsnygg (;

2009-05-28 @ 19:43:21
URL: http://musicorgasm.blogg.se/
Postat av: karin

åh, jag vill så sjukt gärna tatuera mig igen. vad har du mer för tatueringar? förutom det du dedikerat till din pappa. och ang. katten, den är ENORM!

2009-05-28 @ 21:00:59
URL: http://hurtig.blogg.se/
Postat av: stina

Nytt budskap i min blogg.. DON`T DRINK AND DRIVE.

Kolla och sprid budskapet vidare <3 Kram Stina

2009-05-29 @ 01:20:11
URL: http://stiiiinas.blogg.se/
Postat av: Mamma Mia

Jag har också anmält mej (igen) till attlämna blod, nu när jag har så bra värden. Vi kan väl gå tillsammans INNAN Du tatuerar dej igen. Kram

2009-05-29 @ 09:06:41
Postat av: Nettan

Grattis i förskott:), ja tiden går väldigt fort knappt så att man hinner med ibland, men du blir verkligen inte gammal, 23 blir min äldsta bror nu i år också och det är inte gammalt:). Jo det är sant det har jag lärt mig nu på senaste tiden att man ska ta vara på tiden och ta vara på tiden tillsammans med dom man älskar.

Ha en bra dag.

Kram Nettan!

2009-05-29 @ 10:01:27
URL: http://glutiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: