Idag

Tyvärr är vädret inte lika fint idag som det har varit resten av veckan...Men jag ska inte klaga. Vårvädret som vart den sista tiden har varit grymt underbart, solen har varit generös och himlen i stort sett moln fri. Så en grå dag eller två skadar inte...


På schemat idag står: Jobb, lunch med mamma och sen naglar hos Hannah.

Ska jobba hela dagen lång, precis som vanligt. Vid halv ett kommer min mamma hit för fika/lunch och sen i eftermiddag efter jobbet ska jag hem till Hannah och göra akryl naglar. Är helt spänd och förväntans full, för det kommer bli så snyggt med långa naglar med svart glitter...

Någon träning hinner jag inte med idag, utan det får bli i morgon. Spinnande ju en timme igår innan solningen och jag ska träna alla andra dagar den här veckan så det gör inget att jag missar idag. Jag tar igen det senare i veckan!


Är förresten gris rosa i ansiktet idag efter gårdagens solning, shit vad det där solariet tog! Jag som aldrig satt min fot i ett solarium visste inte hur det gick till, hur jag skulle göra eller hur länge jag skulle sola. Fick fråga i receptionen om instruktioner och tips.

 La mig i solariet och så fort lampan började lysa fick jag nästan panik. Det kändes trångt, varmt och instäng och jag ville helst av allt bara kliva ur den där "buren" och gå hem. Men hade jag betalt 20 spänn så skulle jag minsann få valuta för pengarna så jag låg kvar, och plågades i 18 minuter. Efteråt kändes det dock bra och när jag kom hem såg jag vilken färg jag hade fått. Så det var värt mödan och besväret! Hoppas dock att den röda tonen i huden lägger sig och övergår till brunt...

        

  (rosa som en gris...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: