fredag!

Behöver jag förklara hur skönt det är med fredag, mycket välbehövligt med lite ledighet. Ska vila och ta det lugnt hela helgen för jag känner mig allmänt trött och sliten. Vet inte varför, har ju varit en lugnt vecka men tröttheten har trots det smugit sig på. Har väl med det trista och grå vädret att gör, jag vill ha sommar och sol!!


Ska snart iväg för att luncha med min mamma i Lerum, mycket trevligt. Hade tänkt ta lite extra lång lunch så att vi hinner med att tjöt och snack;)


I eftermiddag är det träning, såklart. Ska träna halv sex till sju, blir styrka och en timmes Body Combat. Därefter ska jag hem och "fira" helg, ska äta och dricka gott och sen parkera min medelstora bak i soffan och begrava mig under täcket. Förresten har jag fått ångest över mitt duntäcke efter att jag sett reklam för ett program där de visar hur det går till på gås farm där de rycker dunet av gässen, mycket plågsamt och ren och skär djurplågeri. Vill nu byta ut mitt tjocka duntäcke mot ett vanligt textstiltäcke men det går inte Jonas med på, han tycker jag är löjlig och överreagerar. Men många bäckar små...


Har dessutom kommit på hur jag kan spara ytterligare lite pengar: Har kollat över mina/ våra försäkringar; Hemförsäkring, Ebbas försäkring och dödens försäkring och räknat ut att om jag byter till billigare bolag så sparar jag flera hundra kronor per år. Tillexempel skulle jag tjäna 300:- per år enbart genom att byta bolag vad gäller hemförsäkringen. Inte fy skam! Det gäller att tänka ekonomiskt och som min käre far alltid säger "man blir inte rik av stora inkomster, utan av små utgifter"



Kommentarer
Postat av: Mamma Mia

Gott att träffa dej i dag. Tänk vad duktiga vi var som inte handlade något fast det var sådan "dunder rea" Jag kikade på lägenheten, jättefin. Kör så det ryker!!

2009-01-30 @ 14:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: