Döden-en konstig katt

Att min katt Döden är översocial, orädd, nyfiken och allmänt egen visst jag redan, men idag tog han ändå priset.


Jag och Ebba gick ner till konditoriet på Stockholmsgatan för att köpa macka och som vanligt följde Döden med en bit. Han brukar följa efter oss när vi är ute och går, men han brukar alltid vända tillbaka hem efter en stund. Det gjorde han inte idag...Istället följde han med ända ner till Stockholmsgatan, förbi fängelset hela vägen till spårvagnshållplatsen. Han vågade dock inte korsa vägen och spårvagnsspåren utan när vi fortsatte över gatan stod han kvar på hållplatsen och jamade och såg allmänt ledsen ut. Stackaren, var så söt där han irrade runt och ville så gärna följa efter men vågade inte.


När jag och Ebba varit och köpt bröd och gick tillbaka hemåt tror ni då inte att katt rackaren gick omkring vid hållplatsen och väntade. Han kom springandes mot oss och sedan gick han med hela vägen hem igen. Strax utanför huset mötte vid en tant med en liten hund som Ebba stannade och hälsade på och hon tittade fundersamt på Döden som smög omkring i bakgrunden. När jag förklarade att det var min katt som just varit med ute på en promenad log hon och sa "viken gullig katt"...


Nog för att han är gullig men han är allt bra konstig, det kan ju inte vara normalt att en katt tycker om hundpromenader. Är såklart livrädd för att han ska bli överkörd så som han irrar runt i kvarteret eller följa med någon så långt bort att han inte hittar hem igen...Men än så länge har det gått bra, så det är väl bara att låta honom gå med. Tycker han om promenader så gör han!!




Här ligger han i gräset och ser rktigt busig ut....




På gräsmattan framför Härlanda fängelset.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: