Inte vår dag

Igår eftermiddag tittade Jonas förbi kontoret och tillsammans så satt vi där och fixade våra deklarationer....Snart är det ju den 4:e och då är det för sent... När vi satt där så ringde en av våra hyresgäster och sa att hon satt inlåst på sin toalett. Jag skickade dit Jonas, som trots allt är snickare, i tron om att han skulle fixa det där på en gång. Det visade sig dock vara svårare än vad han troddde, så till slut fick han bryta upp låstet, och typ halva dörren...Opps! Fick i alle fall ut stackarns som satt inlåst och det var väl det viktigaste.
Strax där efter ringde nästa hyresgäst, från ett annat hus och berättade han han hade brutit av sin portnyckel i låset, och att halva nyckeln nu satt fast...Vet inte vad han trodde att jag kunde hjälpa honom med, men jag ringde en låssmed som fick rycka ut och fixa till problemet. Nu måste det beställas nya nycklar och bytas lås för att få ordning på grejerna...Blir gyrt för den stackarn...

Efter jobbet ringde Johanna och frågade om inte jag och Ebba skulle med till Frankes uteservering och käka och dricka öl. Såklart ville vi det! Hade dock inte räknat med att det skulle vara propp fullt med folk...Gick förbi Michelangelo för att se om de hade plats för oss, det hade de inte. Gick tillbaka till Frankes och beställde take away, tänkte att vi kunde sätta oss på någon gräsplätt och äta. Efter tjugo minuters väntan gick jag in och frågade när vår mat var klar. Det visade sig att kocken inte ens hade fått vår beställning, så då orkade vi inte vänta längre utan gick bort till pizzerian för att äta på deras uteservering. Där fick man dock inte ha hundar så vi beställde med oss pizzorna hem. Efter alltså en drygt timmes letande så fick vi äntligen vår mat (dock ingen öl..) och begav oss hemåt. Satte oss utanför Johanna och smaskade i oss maten, var vrål hungriga. Kändes pissigt att vi slösade bort en timme i det fina vädret på grund av matproblem...

Efter maten gick jag och Ebba hem och jag cyklade därefter in till stan för att möta upp Jonas. Han var sådär lagom glad efter Gais matchen som blev oavgjord. Jag fattade ingenting, trodde gaisarna skulle vara överlyckliga med oavgjort, de är ju inte så vana vid att vinna;)
Gick till Bryggeriet där Johan och Frida satt och resterande två timmar tillbringade vi där. Var himla trevligt! Strax efter elva tog vi vagnen hem, och jag som hade cykeln med mig hade det lite kämpigt när jag skulle ha på den på vagnen. Inte blev det bättre av att Jonas tyckte det var pinsamt och skämmigt med en cykel på spårvagnen...

På det stora hela blev det en lyckad kväll, och avslutning på Jonas födelsedag, men man kan ju undra om det inte var idioternas afton igår. Ingenting gick jag som ville och många bara klantade till sig, det var helt enketl inte vår dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: