Välkommen till min nya blogg!

Det första man gör när man träffar nya människor för första gången är vanligtvis att man presenterar sig, skakar hand och berättar lite om sig själv. Det är vad jag ska göra nu:

Jag heter Sara är snart 22 år gammal och bor i Göteborg sedan födseln. Bor i en lägenhet i de östra centrala delarna av stan tillsammans med min pojkvän Jonas. Har en svart långhårig katt som heter Döden. Det är Jonas som har döpt honom, och namnet fick han eftersom han är svart som natten och ond som satan. Nej, så illa är det inte, men han är faktiskt en riktig vilding. Har precis kastrerat honom med tanken att han skulle bli lite lugnare men det blev han tyvär inte!

Jobar sedan tre år tillbaka på en mäklarfirma i Göteborg, har de senaste två åren pluggat i Borås till fastighetsmäklare. Studierna har gått bra men jag har skatterätten kvar och den är inte att leka med. Hoppas att jag är helt färdig med skolan till hösten.

Jag

När jag inte jobbar så är jag självklart med min sambo Jonas. Känns så vuxet och gamalt att säga sambo så från och med nu ska jag försöka använda det ordet mer sällan, vill ju inte göra mig äldre än vad jag redan är. Jonas är det bästa du kan tänka dig, snygg smart och helt perfekt!
Annars är jag gärna med mina vänner, har ett fåtal nära vänner som jag inte skulle klara mig utan. Har många ytliga vänner som jag däremot skulle klara mig utan...När vi inte sitter på Frankes å dricker öl så är vi gärna ute å slirar. Det är lätt hänt att det blir en sväng förbi Diamond dogs på avenyn, Rockbaren eller varför inte Sticky fingers. Är inte så mycket för glammiga och glittriga stälen som Nivå och Deep utan sitter hellre och tar en öl på ett halvsunkigt men trevligt ställe, där klänningar med paljetter och diamantringar är bannlysta...

Tycker om att resa och gör det så ofta jag har tid och råd (mycket sällan tyvärr) men sedan jag träffade Jonas så har han faktiskt släpat mig mig på två resor. I våras var vi i Skottland över en lång helg tillsammans med lite polare. En skit grym resa som slutade med en väska full med nyinköpta kläder , galna minnen och en Jonas med två nya hål i öronen. Efter det drog vi till Peking i Kina. Här snackar vi shopping, det fanns så mycket att handla och det var så billigt att man blev helt snurrig. Jag som älskar Converce kom såklart hem med åtta par nya plus en massa klänningar, tröjor, skärp och väskor. På vintern åker jag gärna till snön för att åka bräda, gå på afterski och ha roligt.

Shoppa kläder, skor, väskor och smycken är också något som jag spenderar min fritid till. Nu var det dock länge sen jag hade råd med att bara gå runt en hel dag på stan och inhandla nödvändiga och onödiga prylar...Klär mig nästan enbart i svart, ibland grått och rosa. Så det mesta jag handlar är faktiskt svart, tråkigt säger en del, snyggt säger jag! Älskar rosa på allt annat än kläder, men det beror inte på färgen utan på att jag passar bättre i svart så varför ska jag då klä mig i någon annan färg?! Leopardmönster är en annan favorit, har faktiskt en fondvägg hemma som är leopardfläckig. Låter skit konstigt och fult jag vet, men det är dö snyggt!

Visst är det snyggt med en rolig fondtapet?!

Som person är jag rättvis,ofta glad, envis, morgon trött, snäll, rolig, och nätan aldrig arg. Många av mina vänner skulle säkert beskriva mig som en bångstyrig och "har aldrig fel" människa men så illa tycker jag inte att det är. Visst har jag fel ibland och visst kan jag vara jobbigt envis och dominant, men jag tycker bara det är charmigt med männiksor som har personlighet. Det värsta jag vet är männiksor som är sådär genomskinliga och färglösa. Ja men ni vet sådana som man inte lägger märke till och som aldrig syns eller hörs.

Jag gillar rock och jag gillar roll, vilket betyder att jag älskar rock,n roll. Lyssnar gärna på "gammal musik" så som Elvis, Dolly Parton, Johnny Cash mfl. Är inte heller helt främmande till lite tyngre/modernare rock...var och såg Kiss på stadion i Maj och det var den bästa livekonserten ever. Men jag är inget stort hårdrocks fan direkt, ska faktiskt inte ens på maiden på Ullevi i sommar...Kent, Winnerbäck och Nightwish är ytterligare några av mina favoriter.

Ja det var en liten del av hela mig. Känns nästan som jag ha skrivit en presentation till en dejting sida...haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: