This is me

Ja ha, nu ska jag vara precis som alla andra, jag ska börja blogga. Så håll till godo här kommer mitt första blogg inlägg ever:

Har aldrig skrivit dagbok i hela mitt liv har heller aldrig förstått grejen med det. Saker som är värda att komma ihåg kommer man väl ihåg oavsett om de finns nedskrivna eller ej. Hur som helst så har jag hört och sett alla som pratar om sin bloggar. Och jag ska säga er att det var inte länge sen jag fattade vad en blogg var för något (jag är nog lite efter när det kommer till nymoderniteter), har liksom aldrig ens varit intresserad av att ta reda på det. Nu har jag i alle fall fått en knäpp, vaknade upp och bestämde mig i all hast att jag ska minsann också börja blogga. Sagt och gjort, idag sitter jag här framför datorn och skriver för första gången. Vad ska man igentligen skriva?! Vad man har gjort idag, vad man gjorde igår, vad man ska göra imorgon? Nej,  jag skriver helt enkelt om vad jag sitter och tänker på just nu;

Har funderat en hel del kring det här med den nya FRA-lagen, varför blir alla så upprörda?! Har man ingenting att dölja har man väl heller ingenting att vara upprörd över. Personligen har jag ingenting emot att mina mail och sms blir lästa eller att mina samtal blir avlyssnade, har svårt att tro att det skulle intresserad någon annan än mig själv...Att kändisar och högt uppsatta personer blir  rädda för att den nya lagen kan komma att missbrukas kan jag ha förståelse för, men regeringen har garanterad att så inte blir fallet. Så hur kan en lag som bara vill rikets bästa bekymmra så många människor. Jag har svårt att tro att det kommer sitta ett gäng männiksor som lyssnar över ALLA samtal som går in och ut ur Sverige, tanken är väl mer att det ska vara möjligt att lyssna och läsa av vissa personers trafik när och om det anses nädvändigt?! Har jag rätt eller fel?

Nog sagt om det, idag ska jag äntligen iväg och se på Sex And The City filmen. Hoppas att den är lika bra som folk säger. Blir en stressig eftermiddag: Slutar vid fem och bion börjar halv sex, så det blir till att rusa upp och byta om och sen fjäska med prinsen hemma för att försöka tigga till mig skjuts in till stan.  Efter det blir det väl en tidig hemgång med en lugn hemmakväll=Gött! Hoppas att min godispåse från igår ligger orörd kvar på vardagsrumsbordet....

Ha en bra eftermidag och kväll, det ska jag se till att ha

Over and out


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: