Tisdag 30:e december

Idag är sista dagen jag jobbar innan det är dags för ytterligare lite ledighet. Shit vad fort allting går, jag kan inte fatta att det var julafton för en vecka sen. Kändes som om det var igår jag köpte den första julklappen.....Men det var det såklart inte!


Ska hur som helst bli gött med några dagars icke jobbandes. Det blir onsdag, torsdag och fredag ledigt och sen kommer helgen. Måndagen där efter tror jag att jag ska jobba, men jag är inte helt säker. Kanske kan ta ledigt den dagen också, sista ledigheten....Jonas är ju ledig så vi kanske kunde hitta på någonting ihop?!


Idag är det träning för min del, eftersom det inte blev någon igår....jag råkade visst somna....har varit så jädrans trött och seg den senaste tiden så efter jobbet igår sov jag i en timme. Inte bra att jag missade träningen men jag ska ta igen det idag, Det är spinning i en timme och jag ska se till att jag svettas och flåsar rejält!


Sen är det nog dags för lite inhandlig inför morgon dagen. Ska köpa fläskfilé till 15 personer så det vore smart att göra det idag så att man kan förbereda lite. Det är liksom en hel del kött som ska marineras och tillagas.


Annars har jag inte mycket inplanerat, lär bli en lugn eftermiddag och kväll. Jag kommer säkert vara lika trött i dag som jag var igår, somnade inte förens vid tolv tiden igår. Låg så gott i soffan med Jonas så jag slumrade till, vaknade först halv ett och då hade jag ångest över att jag inte låg i sängen och sov....hela dygnet blir liksom förskjutet när man är ledig. Man går och lägger sig sent och har sovmorgon varenda morgon. Inte bra!


Men först och främst är det nyårsafton som ska prioriteras. Allt annat får komma senare, det gäller liksom att ta tag i det viktigaste först. Och just nu är nyår viktigast. Jag vill ju inte ha en fest hemma som blir ökänd för att ha varit as trist. Då dör jag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: